Translate

vrijdag 16 januari 2015

Cupcake recepten❤️

Heyhey, ik heb laatst samen met mijn moeder cupcakes gemaakt en ze waren zoooo lekker! We hebben zelf een beetje geëxperimenteerd met de hoeveelheden maar uiteindelijk is het ons gelukt. Let's go!

We hadden twee soorten gemaakt, de ene helft met chocola en banaan en de andere helft met yoghurt, honing, walnoot en banaan. Wij vonden de tweede het lekkerst.

Voor beide recepten heb je eerst een standaard cupcake beslag nodig. Hiervoor kan je een bakmix gebruiken, maar je kan het ook zelf maken.
Als je het zelf wilt maken kan je het recept van deze site gebruiken:
http://www.cupcakerecepten.nl/cupcakes-maken
Het enige wat ik zou veranderen, is om in plaats van kristalsuiker, witte basterdsuiker te gebruiken.
De chocopoeder die ik heb gebruikt

RECEPT 1: CHOCOLA EN BANAAN
Wat heb je nodig? 
-Standaard cupcake beslag
-Een geprakte halve banaan
-Aanmaakspul voor warme chocolademelk
-20 gram kleine stukjes pure chocola

Na het maken van het standaard cupcake beslag doe je de geprakte halve banaan erbij en mix je dit goed. Dan doe je de chocolademelkpoeder erbij. En tot slot voeg je kleine stukjes pure chocola toe en ga je weer mixen. 

RECEPT 2: WALNOOT, HONING, YOGHURT EN BANAAN.
Wat heb je nodig?
-Standaard cupcake beslag
-50 gram kleine stukjes walnoten
-2 eetlepels honing
-1 eetlepel yoghurt
-Een halve banaan

Ook bij dit recept begin je met het normale cupcake beslag waarna je een halve banaan toevoegt. Na het mixen hiervan voeg je de walnoten, honing en yoghurt toe.

Je zal zien dat bij beide recepten de cupcakes niet erg rijzen, dit komt denk ik door de banaan. Ook moet je erop letten dat de cupcakes, omdat er zoveel aan is toegevoegd, iets langer in de oven moeten. Tot slot staat er in het recept wat ik hierboven heb gelinkt dat je met dat recept 12 cupcakes kunt maken, maar omdat er zoveel aan is toegevoegd, zijn het er een stuk meer (volgens mij niet zo erg ;))

Ik hoop dat je het leuk vond en zelf ook een van de recepten gaat gebruiken,
Big hugs!❤️

Geen opmerkingen:

Een reactie posten