Translate

vrijdag 8 augustus 2014

How to: mooie, sterke nagels

''Ohh kijk m'n nagels! Ik kan ze zelfs bijna ombuigen als ik er naar blaas! Dit is niet normaal! Wat kan ik er aan doen?!'' 

Ik denk dat er best wat meiden met mij zijn die dit hebben meemaken. Voor hun heb ik een paar handige tips:


-Geen nagellak! Dit is denk ik wel het meest essentiële als je sterke en gezonde nagels wilt. In nagellak zitten weekmakers en oplosmiddelen dit zorgt ervoor dat de nagellak flexibel is, maar echt goed is het niet voor je nagels. Aan de naam kan je al horen dat het je nagels, ja, 'week' maakt en ja, 'oplost'. Weekmakers zorgen er samen met oplosmiddelen ervoor dat je je nagel bijna om kan blazen. 
Ook de nagellak remover is niet voortreffelijk voor je nagels. In de remover komt het voornamelijk door de aceton. Hier is wel iets aan te doen, er wordt nagellak verkocht zonder aceton.

Een tijdje geen nagellak dan maar. Zelf had ik ook dit probleem. Ik heb ongeveer 3 1/2 maand geen nagellak gebruikt. En in deze tijd heb ik onderstaande tips gebruikt om weer sterke nagels te krijgen.

-Druk je nagelriemen naar achteren! Om gezonde nagels te krijgen is het nodig om je nagelriemen naar achteren te drukken. Dit doe je met een bokkenpootje. Bokkenpootjes zitten in nagelsetjes maar ook kan je ze los vinden bij de drogist. Je hebt stalen maar ook plastic met schuim. Met schuim zijn ze beter want dit beschadigt je vinger/ nagel het minst.

-Olie je nagels! Na het naar achter duwen van je nagelriemen is het wel belangrijk om je nagels te oliën. Deze olie kan je ook vinden in elke drogist. Je kan alleen je nagelriemen oliën, maar je kan ook je hele nagel doen. 

-Vijlen! Vijl je nagels regelmatig, zo houd je ze kort en dan kunnen ze niet makkelijk scheuren of breken. 

-Calcium! Eet en drink producten waar calcium in zit, dit is een stof die je botten en nagels sterker maakt. Denk aan kaas, melk, groente en noten.

Ik hoop dat je eindelijk weer sterke en gezonde nagels hebt na deze tips op te volgen!
Heel veel succes ermee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten