Translate

vrijdag 8 augustus 2014

Tips: Kamer opruimen en schoonmaken

Heb je ook wel is dat je in je bed ligt en je kamer inkijkt en denkt: 

Hmm, misschien is het wel een keer tijd om op te ruimen... Ik heb dan altijd dat ik alles lig te bedenken wat ik dan allemaal moet opruimen en schoonmaken. Dit doe ik dan altijd meteen de volgende dag, anders blijft het aan me vreten. Hier heb ik wat tips voor als je wel wilt opruimen en schoonmaken maar gewoon niet weet waar je moet beginnen.

Je moet sowieso eerst beginnen met opruimen, anders maak je tussen de rotzooi door schoon.
1. Pak een vuilniszak en ga je kamer rond, gooi het afval weg en je zal zien dan is het al een stuk    minder troep.

2. Ruim je kleding op.

3.Neem nu één plek in je kamer en begin daar op te ruimen. Bijvoorbeeld je bureau, pak al je potloden en pennen, ruim die op, tijdschriften op hun plek leggen, alle glazen en bakjes weer naar de keuken enzovoort. 

Tip tussendoor!: Zet lekkere muziek op, dit stimuleert je!

4. Neem nu een andere plek en ga zo je hele kamer af. Stop de dingen die je niet meer gebruikt weg en wat je ook niet meer wilt bewaren, gooi dat weg.

5. Als het goed is, is nu alles opgeruimd, wil je nu ook nog schoonmaken? Stof je planken af.

Tip tussendoor!: Begin op je bovenste plank en werk dan naar beneden, anders heb je de onderste plank afgestoft en dan valt er allemaal stof van je bovenste plank op de onderste!

6. Lap je ramen en maak je vensterbank schoon.

7. Maak de overige dingen in je kamer schoon (als je dat wilt, verschoon je bed)

8. Ga nu stofzuigen en daarna dweilen, dan ruikt het ook nog lekker fris.

9. Als je dat lekker vindt en het mag van je ouders (als je nog thuis woont) zet dat kaarsjes in je kamer, dit creëert een hele knusse sfeer. Geurkaarsjes zijn speciaal heel lekker, maar brandt niet tien verschillende geuren door elkaar, dan gaat het er namelijk niet lekkerder door ruiken!

Ik hoop dat je kamer nu een stuk schoner eruit komt te zien,,
Veel plezier met opruimen en schoonmaken! ;)

1 opmerking: